Werken in de apotheek? Het recept van jouw toekomst!

Ben jij klaar voor een carrière waarin je echt iets kunt betekenen voor anderen? Als apothekersassistent speel je een belangrijke rol in de zorg. Je helpt mensen bij hun medicijnen, geeft advies en werkt samen met artsen en andere zorgverleners. Werken in de apotheek is uitdagend, afwisselend en bovenal betekenisvol. Maar is het ook iets voor jou?

Benieuwd of werken in de apotheek bij je past?
Ga de uitdaging aan en ontdek een wereld vol mogelijkheden! Klik hier voor meer informatie.

Medicijntekorten: oorzaak en gevolg. Bekijk het filmpje hieronder voor uitleg

Medicijnen uit de 24-uurs afhaalautomaat

Geen tijd om te wachten op uw medicijnen in de apotheek? Uw medicijnen afhalen wanneer het u uitkomt? 24 uur per dag, 7 dagen per week!

De afhaalautomaat is eenvoudig te gebruiken. Zodra uw medicijnen klaarliggen krijgt u per sms een code naar uw mobiele telefoon die u nodig heeft om uw medicijnen af te halen. U krijgt dan 3 dagen de tijd om uw medicijnen uit de afhaalautomaat te halen.

Medicijnen die in de koelkast bewaard moeten worden, verpakkingen met een afmeting groter dan een schoenendoos kunnen niet afgehaald worden uit de afhaalautomaat en zullen voor u in de apotheek worden klaargelegd.

Wilt u zich aanmelden voor de 24-uurs afhaalautomaat? Klik dan hier.

Medicatieoverzicht

  • Wilt u een medicatieoverzicht voor uzelf aanvragen? U kunt dit in de apotheek aan de balie afhalen, hiervoor hoeft u van tevoren geen telefonisch contact op te nemen. Zorg er wel voor dat u een geldig ID-bewijs bij u heeft.
  • Komt u voor iemand anders een medicatieoverzicht afhalen? Dan dient u een machtiging, met toestemming van diegene, in de apotheek in te leveren.
  • Vanwege privacy versturen wij geen medicatieoverzicht per e-mail.

Herhaalservice

Gebruikt u medicijnen voor langere tijd en heeft u nog geen automatische herhaalservice? Neem dan contact met ons op via 0594-612126, stuur een mail naar info@apotheekgrootegast.nl of kom langs in de apotheek. Voor deze medicijnen hoeft u zelf geen recepten meer te regelen. Dat doen wij voor u. Dat bespaart u tijd en u hoeft ook niet bij te houden wanneer de medicijnen bijna op zijn. De huisarts en de apotheek zorgen er samen voor dat u uw herhaalmedicijnen op tijd heeft. Desgewenst krijgt u een bericht van ons zodra uw medicijnen klaarstaan voor afhalen of voor bezorgen.

Medicatierollen

Apotheek Grootegast kan uw medicijnen afleveren in medicatierollen, een systeem waarbij medicijnen per innametijdstip per dag verpakt worden. Ideaal voor als u veel medicijnen per dag moet slikken. Wilt u weten of u voor deze service in aanmerking komt of wilt u meer informatie, neemt u dan contact met ons via 0594-612126 of stuur een mail naar info@apotheekgrootegast.nl

Afhaallocatie Poiesz Opende

Woont u in Opende of in de omgeving en wilt u uw medicijnen dichterbij huis kunnen afhalen? Dat kan bij de servicebalie van supermarkt Poiesz in Opende. Wilt u hier gebruik van maken? Neem contact met ons op via 0594-612126 of stuur een mail naar info@apotheekgrootegast.nl

Bezorgservice

Laat uw gezondheid (tijdelijk) te wensen over? Hebt u daarbij speciale geneesmiddelen nodig? En kunt u niet zonder specifieke hulp- en verbandmiddelen? Apotheek Grootegast staat ook in moeilijke periodes graag voor u klaar! Als Apotheek Grootegast garanderen wij dat u uw genees- en/of hulpmiddelen op maat en tijdig krijgt geleverd en bieden wij u bovendien een optimale begeleiding. Uw gezondheid is onze drijfveer. Waar nodig zoeken wij in samenspraak met andere zorgverleners naar goede oplossingen voor specifieke problemen.

Bezorgtijden
Dagelijks van 13:00. tot 19:00 uur.

Wilt u gebruik maken van thuisbezorging van uw genees- en/of hulpmiddelen? Neem dan contact met ons op via 0594-612126 of info@apotheekgrootegast.nl. U kunt uw medicatie ook afhalen via de 24-uurs afhaalautomaat of bij afhaallocatie Poiesz Opende.

Openingstijden Apotheek Grootegast

Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 17.30.
Zaterdag en zondag: gesloten.

Aangepaste openingstijden

***Op nationale feestdagen is de apotheek gesloten***
***Op 24 en 31 december (vallend op werkdagen) sluit de apotheek om 16.00 uur ***

Voor spoedgevallen kunt u na 17:30 uur, in het weekend en op feestdagen terecht bij:

Poliklinische apotheek Nij Smellinghe Poliklinische apotheek Martini
Bij ingang polikliniek, route 9 begane grond  In het Martini Ziekenhuis Groningen
Compagnonsplein 1    Van Swietenplein 1
9202NN Drachten  9728 NT Groningen
Tel: 0512-588870 Tel: 050-5245700

Mijn medicijnen app

Vanaf nu zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de Mijn Medicijnen app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de Mijn Medicijnen app in de App Store (iOS) of Google Play (Android). U krijgt hiermee veilig toegang tot uw medicatieoverzicht en u kunt eerder voorgeschreven medicijnen bestellen.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

U heeft toegang tot de volgende functies:

  • Medicatie overzicht inzien
  • Herhaalrecepten bestellen
  • Gegevens over de praktijk

Download nu de gratis app!

U kunt de app downloaden in de App Store of in Google Play.

Download in de iOS App StoreDownload in Android Google Play

Een Windows Phone-versie is niet beschikbaar.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

Met de Mijn Medicijnen app heeft u inzage in uw actuele medicatiegegevens zoals bekend bij uw apotheek. Vraag daarnaast herhaalrecepten direct uit uw medicatielijst aan.

U vindt de adresgegevens, contactgegevens en openingstijden van uw apotheek in de app. U vindt er ook een link naar de website van uw apotheek.

Vertel uw ervaring

De Mijn Medicijnen app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Heeft u feedback? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Veelgestelde vragen en meer informatie

U vindt hier veelgestelde vragen en meer informatie over de app.

App installatie

U kunt de app als volgt installeren

  • Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  • Open de app en zoek uw apotheek
  • Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie bericht.
  • Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik.

De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) of Google Play (Android).

Met de app kunt u via een beveiligde verbinding uw medicatiegegevens ophalen uit het systeem van de praktijk en communiceren met uw apotheek. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de apotheek en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder kunt u de app afschermen door een persoonlijke vijf-cijferige pincode. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Meer hierover kunt u nalezen in de gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring Mijn medicijnen van uw zorgverlener in de app en de gebruiksvoorwaarden Mijn medicijnen van Pharmeon.

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de apotheek. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het éénmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app. LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

De apotheek controleert uw gegevens na uw aanmelding en maakt de koppeling tussen het informatiesysteem van de apotheek en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot uw medicatieoverzicht.

Zonder een koppeling met het informatiesysteem van de apotheek kan de app uw gegevens niet inladen.

Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de apotheek. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig en een eigen app. U kunt bijvoorbeeld voor een kind of ouder zonder eigen smartphone de app installeren op een aparte tablet.

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een apotheek te kiezen. Kies de juiste apotheek en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Foutmelding

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

U kunt de app vinden in de store door te zoeken op ‘ Mijn Medicijnen app’. U kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden App Store (iOS) | Google Play (Android).