Klachtenregeling – Apotheek Grootegast – Grootegast

Medicijnen uit de 24-uurs afhaalautomaat

Geen tijd om te wachten op uw medicijnen in de apotheek? Uw medicijnen ophalen wanneer het u uitkomt? Met de afhaalautomaat bepaalt u wanneer het u uitkomt om uw medicijnen op te halen! 24 uur per dag, 7 dagen per week!

De afhaalautomaat is eenvoudig te gebruiken. Zodra uw medicijnen klaar liggen krijgt u per sms een code naar uw mobiele telefoon die u nodig heeft om uw medicijnen op te halen. U krijgt dan 3 dagen de tijd om uw medicijnen op te halen.

Geneesmiddelen die in de koelkast bewaard moeten worden, producten met afmeting groter dan een schoenendoos en geneesmiddelen die u voor de eerste of tweede keer gebruikt kunnen niet afgehaald worden uit de afhaalautomaat.

Wilt u zich aanmelden voor de 24-uurs afhaalautomaat? Klik dan hier.

Medicatieoverzicht

  • Wilt u een medicatieoverzicht voor uzelf aanvragen? U kunt dit in de apotheek aan de balie afhalen, hiervoor hoeft u van tevoren geen telefonisch contact op te nemen. Zorg er wel voor dat u een geldig ID-bewijs bij u heeft.
  • Komt u voor iemand anders een medicatieoverzicht afhalen? Dan dient u een machtiging, met toestemming van diegene, in de apotheek in te leveren.
  • Vanwege privacy versturen wij geen medicatieoverzicht per e-mail.

Herhaalservice

Gebruikt u medicijnen voor langere tijd en heeft u nog geen automatische herhaalservice? Neem dan contact met ons op via 0594-612126, stuur een mail naar info@apotheekgrootegast.nl of kom langs in de apotheek. Voor deze medicijnen hoeft u zelf geen recepten meer te regelen. Dat doen wij voor u. Dat bespaart u tijd en u hoeft ook niet bij te houden wanneer de medicijnen bijna op zijn. De huisarts en de apotheek zorgen er samen voor dat u uw herhaalmedicijnen op tijd heeft. Desgewenst krijgt u een bericht van ons zodra uw medicijnen klaarstaan voor afhalen of voor bezorgen.

Medicatierollen

Apotheek Grootegast kan uw medicijnen afleveren in medicatierollen, een systeem waarbij medicijnen per innametijdstip per dag verpakt worden. Ideaal voor als u veel medicijnen per dag moet slikken. Wilt u weten of u voor deze service in aanmerking komt of wilt u meer informatie, neemt u dan contact met ons via 0594-612126 of stuur een mail naar info@apotheekgrootegast.nl.

Bezorgservice

Laat uw gezondheid (tijdelijk) te wensen over? Hebt u daarbij speciale geneesmiddelen nodig? En kunt u niet zonder specifieke hulp- en verbandmiddelen? Apotheek Grootegast staat ook in moeilijke periodes graag voor u klaar! Als Apotheek Grootegast garanderen wij dat u uw genees- en/of hulpmiddelen op maat en tijdig krijgt geleverd en bieden wij u bovendien een optimale begeleiding. Uw gezondheid is onze drijfveer. Waar nodig zoeken wij in samenspraak met andere zorgverleners naar goede oplossingen voor specifieke problemen.

Bezorgtijden
Dagelijks van 13:00. tot 19:00 uur.

Wilt u gebruik maken van thuisbezorging van uw genees- en/of hulpmiddelen? Neem dan contact met ons op via 0594-612126 of info@apotheekgrootegast.nl. U kunt uw medicatie ook afhalen bij één van onze uitdeelposten.

Openingstijden Apotheek Grootegast

Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 17.30 .
Zaterdag en zondag: gesloten.

Aangepaste openingstijden

***Op de onderstaande feestdagen is de apotheek gesloten***

Maandag 18 april 2022 (2e Paasdag)
Woensdag 27 april 2022 (Koningsdag)
Donderdag 26 mei  2022 (Hemelvaartsdag)
Maandag 06 juni 2022 (2e Pinksterdag)

Op 24 en 31 december (vallend op werkdagen) is de apotheek om 16.00 uur gesloten.

Voor spoedgevallen kunt u na 17:30 uur, in het weekend en op feestdagen terecht bij:

Poliklinische apotheek Nij Smellinghe Poliklinische apotheek Martini
Bij ingang polikliniek, route 9 begane grond  In het Martini Ziekenhuis Groningen
Compagnonsplein 1    Van Swietenplein 1
9202NN Drachten  9728 NT Groningen
Tel: 0512-588870 Tel: 050-5245700

Klachtenregeling

Uw mening telt

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Natuurlijk staat u als patiënt daarbij centraal. Uw mening is dan ook erg belangrijk voor ons. Heeft u een suggestie om onze service- en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag van u.

U heeft een klacht, wat nu?

Vervelend dat u een klacht heeft. Wij vinden het belangrijk van u te horen als u niet tevreden bent. Bespreek de klacht dan met een van onze medewerkers of met de apotheker. Wij nemen een klacht altijd serieus en gaan direct aan de slag om uw klacht samen met u op te lossen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u hier lezen wat u vervolgens kunt doen.

Vragen of klachten over de rekening?

Uw zorgverzekeraar is het aanspreekpunt wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar hebt ontvangen. Dat geldt ook voor vragen of klachten over de kosten voor de farmaceutische zorg. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota of op uw polisblad.